2009-11-17 | 11:15:36

Goood tisdag

Godmorgon allihop! Nu ska jag snart gå till högskolan och prata om vår linje. Det ska bli spännande.. Jag är tokigt glad idag eftersom jag fick stipendiumet! Nej nu måste jag springa mot Högskolan, kan inte komma sent!:)

Stipendium körkort!
Vi på Plusgymnasiet kan erbjuda ett stipendium på ett startpaket för körkort!
Anledningen till att vi gör detta är att vi tror på att du som elev tjänar på att ha ett körkort vid jobbsökande, och att inspirera dig som satsar på dina studier. Vi kan inte erbjuda hela körkortet, utan ett grundpaket för att hjälpa till i starten.
Vem kan söka detta stipendium?
Du som går på Plusgymnasiet
Du som är i stånd till att skriva in dig i en körskola.
Du som inte har några IG-varningar
Du som inte har över 10% i totalfrånvaro

Enda motkrav vi som skola har, är att du som elev går färdigt din utbildning på Plusgymnasiet och att du inte bokar in körkortslektioner på skoltid.


Stipendiet innehåll:

Komplett teoriutbildning innehållande:
7,5 timmar lärarledd teoriundervisning
Kurslitteratur
Tillgång till trafikskolans lokaler för självstudier och datorer för körkortsfrågor
8 st körlektioner á 50 min
Bemannat kontor för frågor och service


Riktigt bra start på dagen!


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: